Úvod Blog Architektura Home staging – váš pomocník při prodeji domu nebo bytu

Home staging – váš pomocník při prodeji domu nebo bytu

Prostory, které chceme prodat, navštěvuje mnoho zájemců, ale nedochází k žádné transakci? Je možné, že naše nabídka je dobře připravená, ale nemovitost nesplňuje očekávání kupujících. Napravíme to díky tzv. home stagingu.


Porta Verte HOME G.4


„Home staging“ je v současné době základním pomocníkem realitních makléřů. Jeho principy vyvinula v USA před 50 lety Barbara Schwarz, majitelka společnosti zabývající se designem interiérů. Byla to ona, kdo si uvědomil, že můžete použít několik jednoduchých triků v uspořádání, které vám umožní snáze prodat nemovitost a získat za ni lepší cenu.


Vědět, jak dobře prodat


Tento fenomén, známý také jako „property presentation“ nebo „property styling“, si získal popularitu díky programu House Doctor vysílanému v britské televizi. Postupem času vzniklo i speciální povolání, tzv. homestager, tj. specialista na přípravu domu k prodeji. I u nás už můžete řadu let využívat rady odborníků v této oblasti.


Pokud chceme dobře prodat nebo pouze pronajmout byt, vše záleží na řádné přípravě a prezentaci prostor. Při návštěvě potenciálního kupujícího stojí za to zajistit pozitivní atmosféru.


Příprava bytu


Začněme s věcmi, které dokážeme sami. Není žádné překvapení, že je nutný důkladný úklid. Koneckonců, je škoda přijmout někoho ve špinavém a zanedbaném bytě. Je také těžké s takovým bytem zapůsobit a prodat ho. Jakmile to bude vyřešeno, je čas na drobné opravy. V každém domě jsou drobné závady, na které jsme tak zvyklí, že je již neregistrujeme. Potenciální kupující si jich však všimne. Jde o takové věci, jako jsou minimální poškození zařízení, chybějící úchytka, vyčnívající podlahová lišta nebo roztržené čalounění. Neotravuje nás, ale uráží kupujícího, musíme s tím tedy něco udělat.


Po všech těchto základních opatřeních je čas na zvednutí image prodávaného bytu. Rozsah samozřejmě bude záviset na jeho stavu. Někdy stačí vymalovat a naše výdaje se omezují na nákup barvy, ale může se ukázat, že to nestačí, protože v kuchyni nebo koupelně máme poškozené dlaždice a je třeba je vyměnit. Je bezpodmínečně nutné věnovat pozornost i dveřím. V bytech se často zachovaly staré modely, například pro koupelnu se skleněnou deskou nahoře, které jsou poškozené. Pokud je před prodejem vyměníte, například za elegantní, moderní modely od Porta Doors, určitě to pomůže zvýšit hodnotu domu a lépe ho prodat.


Porta VECTOR Premium


Harmonie prostoru


Pak se můžeme postarat o design interiéru. Podle odborníků je naším úkolem budit dojem, že pokoje jsou světlé a prostorné, ale také ne prázdné. Je nepravděpodobné, že by tmavé a přeplněné místnosti někoho povzbudily ke koupi. Jak dosáhnout tohoto požadovaného efektu?


Nejprve odstraňte vše, co je zbytečné. Potom se zaměřte na dominantní prvek v místnosti   a doplňte jej dalším vybavením, nezapomeňte také na příslušenství. Stůl, postel nebo pohovka mohou být takovým ústředním bodem, který upoutá pozornost lidí sledujících byt. Pro takový dominantní kus nábytku volíme další prvky, které doplňují design interiéru.


Zde je nesmírně důležité příslušenství, které má být „třešničkou na dortu“ celého aranžmá. Bude to například zrcadlo, efektní grafika na zdi nebo zajímavá keramika nebo barevné vzorované polštáře. Je však důležité nepřehánět to. Platí zde zásada, že méně je často více. Stojí za to věnovat pozornost vhodnému vzhledu dveří. Jde o to, sladit je se stylem interiéru nejen z hlediska barvy, materiálu nebo textury, ale také celého charakteru interiéru.


Návštěvník jako potenciální kupující 


Až bude místo připraveno, stojí za to zajistit tu správnou atmosféru, abyste mohli přivítat zájemce o jeho koupi. Stojí za to zahájit přípravy na prodej malým občerstvením. Vůně domácího pečiva dokáže s atmosférou setkání zázraky. Koneckonců, v supermarketech je známým trikem, jak přimět kupující utrácet více peněz, vůně chleba. V případě prodeje bytu lze tuto funkci splnit vůní pražené kávy. Postačí dát několik zrnek kávy na předehřátý plech v troubě. Svíčky s vůní například jablečného štrůdlu nebo čokoládových muffinů také přinášejí dobré asociace.


Z relativně malých věcí, které nám mohou pomoci, stojí za zmínku například čerstvé květiny ve váze, položení polštářů na pohovku nebo přiměřené osvětlení místnosti. Díky těmto jednoduchým postupům, s relativně nízkými náklady a námahou, si při prodeji domu nebo bytu hodně pomůžeme.